Skip to content
  • 561 200 426
  • info@ohktrebic.cz
  • Členství v OHK
  • Seznam členů
  • Akce a semináře
  • Projekty
  • Dotace
  • Aktuality
  • Fotogalerie
  • Kontakty
    • Historie OHK Třebíč
Menu
  • Členství v OHK
  • Seznam členů
  • Akce a semináře
  • Projekty
  • Dotace
  • Aktuality
  • Fotogalerie
  • Kontakty
    • Historie OHK Třebíč

NOVELA ZÁKONÍKU PRÁCE 2023 a 2024 – aktuální problémy a nejasnosti v praxi

Datum akce: 3. 6. 2024

Čas akce: 9:00

Místo konání: zasedací místnost OHK Třebíč, Hrotovická 160

Obsazenost: Volno

Běžná cena: 2300 Kč

Cena pro členy HK: 1380 Kč

Uplynuly první měsíce po účinnosti novely zákoníku práce a již vyvstávají první otázky z aplikací do praxe.
Seminář bude zaměřen nejen na teorii a vysvětlení právní úpravy, ale bude kladen velký důraz na praktické otázky, které souvisí s novelou a jež činí problémy zaměstnavatelům a personalistům v praxi.
Bude dán prostor pro Vaše aktuální dotazy, poznatky, a možnost Vaše problémy případně sdílet s ostatními.
Cílem je najít řešení Vašeho problému v souladu s právní úpravou.
Osnova:
AKTUÁLNÍ PROBLÉMY

  • rozvrhování pracovní doby – může si „dohodář“ rozvrhovat sám směnu?
  • evidence pracovní doby u dohodářů, kteří pracují „nahodile“
  • rozvrhování směn emailem
  • uzavírání pracovněprávní dokumentace emailem či elektronicky
  • rozvrhování směn „na poslední chvíli“
  • převádění a proplácení dovolené u „dohodářů“
  • podmínky vzniku nároku na dovolenou u „dohodářů“
  • proplácení nebo čerpání dovolené u řetězení dohod
  • souběhy pracovní smlouvy a dohod a nároky na dovolenou a odpočinek
  • nutnost písemné dohody při ojedinělém výkonu práce z domova (na dálku) – home office
  • co vše by měla obsahovat dohoda o výkonu práce z domova (na dálku) – home office
  • jak správně sjednat místo výkonu práce u home office a vazba na cestovní náhrady

a další zajímavé otázky z praxe, jež budou upřesněny v závislosti na vývoji praxe při aplikaci novely.

HOME OFFICE

  • provedeme Vás stávající právní úpravou homeoffice
  • nastavení home office v praxi
  • BOZP
  • zadávání práce a evidenci pracovní doby ve vztahu k home office
  • rozvrhování směn
  • kdo má na home office nárok
  • povinnost náhrady nákladů spojených s výkonem práce z domova a jejich výpočet
  • náležitosti dohody

DOHODA O PROVEDENÍ PRÁCE, DOHODA O PRACOVNÍ ČINNOSTI (DPP, DPČ)

  • práce na DPP a DPČ a její sjednání – jak správně nastavit, náležitosti a rozsah
  • ukončení dohod
  • souběh dohody a pracovního poměru
  • úprava posuzovaného vyrovnávacího období
  • povinnost rozvrhovat směny a jak to v praxi správně nastavit
  • vznik nároku na dovolenou – za jakých podmínek a jak se tomu vyhnout
  • seznámení se s rozvrhem směn

DORUČOVÁNÍ

  • elektronizace – poukázání na aktuální judikaturu
  • elektronizace v pracovněprávních vztazích
  • uzavírání pracovněprávních dokumentů elektronicky, kdy je nutné mít zaručené podpisy a souhlas s tímto doručováním
  • změny ve způsobu doručování
  • význam vlastní e-mailové adresy

INFORMAČNÍ POVINNOST ZAMĚSTNAVATELE PODLE § 37 ZP

  • nové povinnosti zaměstnavatele na úseku informování zaměstnance
  • lhůty pro informování
  • sankce v případě nedoložení informování zaměstnance

KRATŠÍ PRACOVNÍ DOBA

  • nárok na kratší pracovní dobu u specifické skupiny zaměstnanců
  • obnovení původních podmínek
  • forma žádosti a zamítnutí

DALŠÍ DÍLČI BODY
Obsah bude upraven v závislosti na aktuálním legislativním procesu.

Přednášející: JUDr. Adam Valíček, MBA

PŘIHLÁŠKA NA AKCI

Všechna práva vyhrazena © , Okresní hospodářská komora Třebíč